söndag 2 november 2008

Helgen som varit

Igår var det äntligen dags för årets Hubertusjakt. Nico var en stjärna (ingen överraskning, jag vet ;) ) och det var hur roligt som helst. Lite läskigt med halkan iofs, vilken tur att Nico är stadigare på foten än jag. Annars var det hur fint väder som helst och inte det minsta kallt. Fleecetröjor som tillhör mamma och tjocka vantar värmer bra i kylan.

Viss dramatik uppstod vid hemfärden. Jag och Carro skulle åka med Ebba hem. Hade vi tänkt alltså. Deras bil gick nämligen sönder på stallplanen lite lämpligt sådär. Dumt. Sedan ägnade vi en liten stund och mycket energi åt att försöka putta igång bilen, men det ville den inte alls. Den bara lät lite halvynkligt, som om den var dödssjuk. Stackars bilen. Istället fick dom ringa efter Ebbas bror, som hade hjärnskakning och inte skulle köra bil, så fick han låna grannens bil och puttra iväg och hämta oss. Sen var det nästan ingen bensin kvar, så det var bara att åka iväg och tanka. SEN kom vi hem, utan problem faktiskt. Yay.

Kvällen tillbringades hemma hos Cicki. Vi hade planerat spelkväll, men eftersom det bara var vi som var där så blev det film istället. Hela dagen idag har jag nynnat låtar från Mamma Mia... Gissa om dom hatar mig här hemma? Annars har jag mest pluggat. Har nästan läst in veckans alla föreläsningar. Synd bara att det är två nya imorrn....


Nu blir det en kopp te och repetition av massa dumma aminosyror och sen sängen. Najs.

Sov så gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar