lördag 29 november 2008

Jobb

Jobb var det som stod på schemat idag. Ska jobba en hel del (enligt min skala) nu i december, det ska bli riktigt kul! Jag har verkligen haft tur som glidit in på en räkmacka på mitt roliga jobb. Det finns alltid något nytt att lära sig, men det känns ändå som om jag har "lärt" mig iallafall några ostar redan. T ex så känner jag igen osten Hertig (en norsk Port Salut!) och jag vet att St Agur är mild och krämig (blåmögelost). Sen så är det ju aldrig fel med trevliga arbetskamrater, det gör det hela ännu roligare.

För övrigt är jag käck som få i mina arbetskläder. Eller inte.
Idag har jag dessutom köpt med mig två ostar hem, Bresse Bleu och husets Brie, ska bli spännande att prova. Börjar misstänka att mitt nya jobb kommer göra mig aningen rundare...
Imorgon fyller mamma år, hipp hurra för henne!
Det sammanfaller även med att jag har haft körkort i ett år - utan att köra ihjäl någon! Grattis till mig.
Ha en trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar