söndag 26 oktober 2008

Simsalabim - ingenting här, ingenting där?

I somras gick min älskade iPod, min drog, sönder, och jag fick skicka iväg den långt långt bort på lagning. Medan den var borta så lät jag kära syster låna min reseladdare. När jag sedan, efter månader, oh så långa månader, fick tillbaka den ville jag ju ha min reseladdare också. Men nu var den BORTA!

Den måste ligga på ditt rum sa kära syster. Nej sa jag, det gör den INTE, för jag har minsann koll på mina grejjer. Eller nåt. Jag hade ju letat överallt! Därför tvingade jag även kära syster att leta i sitt rum. Men där var den ju inte heller! Eller nåt.

Igår kom dock mysteriets upplösning. Kära syster hade tydligen städat på sitt rum, för typ en månad sen, och hittat ladddaren. Utan att säga något. Istället lade hon den i en tidningskorg på mitt rum. Där har den legat medan jag envist hävdat att jag har järnkoll på mitt rum.. Men jag hade iallafall rätt i att den var i hennes rum från början!

Dagens låt:

David Fonesca - Kiss me, oh kiss me

Nu ska jag hämta käre far på l'aeroport de Linköping.

Tjingeling-y!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar