tisdag 13 januari 2009

Monkey business

Min syster var så söt när hon var liten!











Annars har jag inte gjort mycket vettigt idag. Grannie&Gramps tyckte att jag skulle provköra deras bil så att vi kan åka in till "stan" imorrn. Dom vill bjuda mig på fika. Snällt av dom. Hur många tror att när det är dags för mig att åka hem kommer jag vara för tjock för att komma ut genom dörren?

Anyways. Bilen. Är från, jag vet inte, -92? Den har ingen servostyrning. Den är alltså ganska väldigt extremt svårsväng i låg hastighet, t ex på en parkering där förmågan att svänga fram och tillbaka är essentiell. Växeln är helskum, ser inte ut som något jag sett. Bromsen går knappt att trycka ner, så att kasta sig ut framför den bilen är risky business.

Kommer vi ta oss till (och från!) Kristianstad imorgon? Den som lever får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar